Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Ο πανεπιστημιακός Τάκης Πολίτης, που ο αμερικάνικος δάκτυλος δεν του επέτρεψε να μπει στην πτήση για το Καράκας, μιλά στο TPP

Ο πανεπιστημιακός Τάκης Πολίτης, που ο αμερικάνικος δάκτυλος δεν του επέτρεψε να μπει στην πτήση για το Καράκας, όπου θα αναλάμβανε ερευνητικά και διδακτικά καθήκοντα στο Μπολιβαριανό Πανεπιστήμιο, μιλάει στο Ράδιο Venceremos, με τη Λαμπρινή Θωμά. Εξιστορεί πως ακριβώς αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Ελλάδα από το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, σχολιάζει τη στοχοποίηση που δέχτηκε λόγω των ιδεών του -που δεν αρέσουν όπως φαίνεται στην Αμερική- και αποκαλύπτει όσα ανακάλυψε για την ύπαρξη μιας no fly list -μιας λίστα στην οποία συμπεριλαμβάνονται άτομα τα οποία χαρακτηρίζονται ως γνωστοί τρομοκράτες ή ύποπτοι για τρομοκρατία και απαγορεύονται αυτοί να επιβιβάζονται σε αεροπλάνα προς, από και υπεράνω των ΗΠΑ. «Υπό αυτήν την έννοια, η απαγόρευση μου θεωρώ τεκμαίρεται με τη συμπερίληψη μου σε αυτή τη λίστα. Εύλογο ερώτημα: Στη βάση ποιων στοιχείων οι ΗΠΑ με θεωρούν -φαντάζομαι όχι γνωστό τρομοκράτη- ύποπτο για τρομοκρατία;». Ζητά εξηγήσεις από τους αρμόδιους Έλληνες υπουργούς.

Ο Τάκης Πολίτης βρέθηκε στοχοποιημένος λόγω των ιδεών του, όπως φάνηκε -ιδέες που δεν αρέσουν στην Αμερική, που με απύθμενο θράσος αποφασίζουν για τις ζωές άλλων. Ο ακαδημαϊκός, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής άδειας από το πανεπιστήμιο της Γαλλίας, είχε από καιρό συνεννοηθεί με το Μπολιβαριανό Πανεπιστήμιο της Βενεζουέλας, στο Καράκας, αυτόν τον χρόνο να βρίσκεται εκεί, για να κάνει διδασκαλία και έρευνα. Κατ’ εντολή των ΗΠΑ, δεν του επετράπη η μετακίνησή του. «Ξεκίνησα το Σάββατο 15 Οκτωβρίου αεροπορικώς το ταξίδι μου με την Turkish Airlines, με ενδιάμεσο σταθμό την Κωνσταντινούπολη. Είχα πάρει από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και τα δύο εισιτήρια και για το πρώτο μέρος της διαδρομής (Αθήνα-Κωνσταντινούπολη) και για το δεύτερο (Κωνσταντινούπολη-Καράκας). Στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, οι τοπικές Αρχές με σταμάτησαν, επικαλούμενες κάποια εντολή κρατικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, οι οποίες απαγόρευαν τη συνέχιση του ταξιδιού μου κι έτσι με υποχρέωσαν να γυρίσω στην Αθήνα» εξηγεί.

 

«Στην Κωνσταντινούπολη, ένας υπάλληλος της υπηρεσίας ασφαλείας του αεροδρομίου με σταμάτησε, με πήρε στην άκρη, μου ζήτησαν διαβατήριο και κάρτα επιβίβασης. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος μου έβαλε μία σειρά από ερωτήσεις που είχαν σχέση με οικογενειακά δεδομένα. Εγώ υπέθεσα -επειδή μου έχει συμβεί και παλιότερα- ότι υπήρχε κάποια συνωνυμία με κάποιον, ο οποίος έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με τη Δικαιοσύνη. Δεν ήταν τέτοια περίπτωση, γιατί μετά από λίγο, μου έδειξε στο κινητό -το οποίο υποθέτω ήταν υπηρεσιακό- ένα mail από μία υπηρεσία αμερικανική -που πρώτη φορά την άκουγα-, η οποία ξεκάθαρα με ονομάτιζε και έλεγε ότι δε θα πρέπει να επιτραπεί η πρόσβαση μου στο σκάφος, “αν προηγουμένως δεν επικοινωνήσουμε με την υπηρεσία ασφαλείας του αεροδρομίου”. Πράγματι ο Τούρκος τηλεφώνησε, μιλούσε στα αγγλικά για αρκετή ώρα και στο τέλος μου ανακοίνωσε ότι δεν γίνεται να επιβιβαστώ, γιατί οι Αμερικανοί οι οποίοι ελέγχουν ένα μέρος της διαδρομής που θ’ ακολουθούσε το αεροπλάνο από την Κωνσταντινούπολη για το Καράκας (θα πέρναγε πάνω από το Πουέρτο Ρίκο, αλλά αυτό το είδα εγώ εκ των υστέρων). Εμένα μου είπαν ότι περνάει από μέρος που οι ΗΠΑ ελέγχουν τον εναέριο χώρο και δεν επιτρέπουν την επιβίβαση μου στο αεροπλάνο» εξιστορεί.

Βρέθηκε στοχοποιημένος. «Δε γίνεται να μη μου επιτρέπουν να φύγω από μία τρίτη χώρα, την Τουρκία, να πάω σε μία τέταρτη, τη Βενεζουέλα, χωρίς να έχω κανένα ενδιάμεσο σταθμό στις ΗΠΑ» εξηγεί και κάνει ξεκάθαρα λόγο για μια παρέμβαση, μία απαγόρευση, ένα εμπάργκο που «αφορά την ελευθερία του λόγου, την ελευθερία της μετακίνησης, την ελευθερία της συνέχισης του ακαδημαϊκού μου έργου». «Με προσβάλλει αυτή η απόφαση και ως άνθρωπο και πολίτη και ακαδημαϊκό και νομίζω ότι η ελληνική Πολιτεία δεν μπορεί να έχει μία ανοχή απέναντι σε τέτοιες εκδηλώσεις σε βάρος πολιτών της». Ο Τάκης Πολίτης απέστειλε επιστολή προς τους υπουργούς Εξωτερικών, Προστασία του Πολίτη και Δικαιοσύνης, ενημερώνοντάς τους για το θέμα. «Τους καλώ να ζητήσουν εξηγήσεις από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ και της Τουρκίας για την προσβολή των δικαιωμάτων μου» υπογραμμίζει.

Καταληκτικά, σχολιάζει πως μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, πληροφορήθηκε ότι υπάρχει μία συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένων Πολιτειών, σύμφωνα με την οποία διατίθενται στοιχεία επιβατών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ και προσθέτει: «Μετά βρήκα ότι υπάρχει από την πλευρά των ΗΠΑ και τις αρμόδιες υπηρεσίες μία no fly list -μία λίστα στην οποία συμπεριλαμβάνονται άτομα τα οποία χαρακτηρίζονται ως γνωστοί τρομοκράτες ή ύποπτοι για τρομοκρατία και απαγορεύονται αυτοί να επιβιβάζονται σε αεροπλάνα προς, από και υπεράνω των ΗΠΑ. Υπό αυτήν την έννοια, η απαγόρευση μου θεωρώ τεκμαίρεται με τη συμπερίληψη μου σε αυτή τη λίστα».

Εύλογο ερώτημα: «Στη βάση ποιων στοιχείων οι ΗΠΑ με θεωρούν -φαντάζομαι όχι γνωστό τρομοκράτη- ύποπτο για τρομοκρατία;»

«Προσβλητική παρεμπόδιση του ακαδημαϊκού μου έργου - Παρέμβαση στην ελευθερία λόγου» - Ο ακαδημαϊκός που του απαγορεύτηκε αεροπορική μετακίνηση κατ' εντολή των ΗΠΑ στο ΤΡΡ - The Press Project - Ειδήσεις, Αναλύσεις, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση

Αναρτήσεις ιστολόγιου